Geen reacties

Bijna staat de nieuwe Honda Civic in de showroom. We hebben nu alvast meer technische details en beeldmateriaal van de nieuwe hatchback.

Op de autoshow van Frankfurt in september beleefde de nieuwe Honda Civic zijn werelddebuut. Nu is het moment aangebroken voor Honda om meer in detail te treden over de auto. Voor de zakelijke rijder is er goed nieuws: alle motoren vallen in de 20 procent bijtellingscategorie.

Bij de verkoopstart in januari zijn er drie motoren leverbaar. Instapper is de 1.4 i-VTEC benzinemotor met 100 pk. Deze vraagt elke 100 kilometer om 5,4 liter brandstof (1 op 18,5) en stoot 129 g/km CO2 uit. De 1.8 i-VTEC heeft 142 pk en verbruikt 5,8 l/100 km (1 op 17,2). De CO2-uitstoot bedraagt 137 g/km. De enige diesel is de nieuwe 2.2 i-DTEC met 150 pk. Ook deze valt met een CO2-uitstoot 110 g/km in de 20 procent bijtellingsklasse.

De nieuwe Civic doet volgens zijn makers veel dingen beter dan het uitgaande model. Zo is de auto stiller, zijn de materialen in het interieur hoogwaardiger, is het onderstel sterk verbeterd en heeft elke uitvoering standaard een start/stop-systeem en een ‘eco-assistent’.

Tags:

Geef een reactie

Wordt niet gepubliceerd
* verplicht veld