De vierde generatie van de Škoda Fabia is gebaseerd op een nieuw platform en daardoor is hij groter, veiliger en efficiënter. Tegelijkertijd blijft de Fabia trouw aan zichzelf: hij is ruim, praktisch én biedt veel value for money.

Vergeleken met zijn voorganger is de Fabia fors gegroeid. Voor het eerst is hij langer dan 4 meter (4,11 m). Samen met de toegenomen breedte en de wielbasis van 2,56 m leidt dat tot een zeer ruim interieur. Vooral achterin is de Fabia ruimer dan ooit.

De nieuwe Fabia oogt volwassen en sportief. De LED-koplampen, die doorlopen tot aan de typische Škoda-grille zijn beeldbepalend. De strakke lijnen zijn ook functioneel: de nieuwe Fabia dankt zijn goede stroomlijn aan een Cw-waarde van slechts 0,28.

In het compleet nieuwe interieur is het ‘zwevende’ centrale touchdisplay dé blikvanger. Via dit grote scherm (maximaal 9,2 inch) zijn infotainmentfuncties eenvoudig te bedienen. De FABIA is leverbaar met de Virtual Cockpit met functies die tot voor kort alleen op de grotere en luxere Škoda’s beschikbaar waren.

Voor de Fabia zijn twee benzinemotoren van de EVO-generatie leverbaar en voldoen beide aan de strenge Euro 6d-emissienorm. De direct ingespoten 1.0 TSI-motoren (standaard met partikelfilter) hebben een vermogen van respectievelijk 70 kW/95 pk of 81 kW/110 pk.

De prijzen, beschikbaarheid en specificaties van de nieuwe Fabia worden in aanloop naar de Nederlandse marktintroductie in november vrijgegeven. 

Tags:

Er kan niet meer gereageerd worden.